Poradnik dla początkującego fotografa

Poradnik dla początkującego fotografa

Jeśli jesteś początkującym fotografem, na pewno chcesz poprawić jakość swoich zdjęć. Jest na to wiele sposobów. Przede wszystkim nie należy się poddawać – próbuj cały czas, sprawdzaj nowe techniki fotografowania, nieustannie eksperymentuj, łam schematy. Warto też, abyś, jeśli robisz zdjęcia lustrzanką, od początku robił zdjęcia w trybie manualnym – inaczej nie nauczysz się właściwych ustawień światła czy przesłony. Na początku pewnie zdjęcia będą wychodzić za jasne lub za ciemne, ale nie przejmuj się – to normalne, musisz się tego nauczyć, z czasem będzie wychodzić lepiej. W Internecie możesz znaleźć różne rozpiski, które pokazują, jakie ustawienia – w zależności od warunków pogodowych – należy wybrać. Może także zrobić sobie krótką ściągę na kartce i nosić ją ze sobą.

Jakie zdjęcia ci się podobają? Czyje fotografie lubisz najbardziej? Zastanów się, co ci się w nich podoba i dlaczego. Gdy już znajdziesz odpowiedzi, postaraj się właściwości tych obrazów zastosować w swoich pracach. Nie chodzi oczywiście o kopiowanie, tylko znalezienie swojego stylu, czegoś, co sprawi, że ludzie od razu będą wiedzieć, że to twoje zdjęcia. To wymaga czasu, cierpliwości i znajomości tego, co nam się podoba, a co nie, w którą stylistyczną stronę chcemy iść. Jeśli lubisz oglądać filmy, warto zrobić kilka sesji nimi inspirowanych – dobrać odpowiednich modeli, scenografię i miejsce, spróbować zbudować inny świat. Przeglądaj dużo zdjęć innych osób, w ten sposób łatwo odrzucić, to czego nie lubimy i szukać tego, co nam się podoba.

Sprawdź, jakie możliwości daje ci aparat – postaraj się wykorzystać je wszystkie; korzystaj z różnych trików fotograficznych, które w prosty i szybki sposób odmienią twoje zdjęcia, możesz na przykład użyć kolorowych filtrów albo celofanu czy różnych szkieł powiększających lub też kryształków, wszystkie te elementy sprawią, że twoje prace zyskają nową jakość, a twoje umiejętności patrzenia się poszerzą. Nie bój się eksperymentować i szukać nowych dróg – to podstawa twórczej fotografii.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

pięć × 2 =