Triki fotograficzne, które sprawią, że zdjęcia będa wyglądać profesjonalnie

Triki fotograficzne, które sprawią, że zdjęcia będa wyglądać profesjonalnie

Aby robić dobre zdjęcia, potrzebny jest przede wszystkim talent, a w mniejszym stopniu znajomość obsługi technicznej sprzętu, którym dysponujemy. Sam talent to jednak za mało, by zrobione zdjęcie wyglądało profesjonalnie. Sprzęt fotograficzny kryje w sobie duże możliwości, które trzeba metodą prób i błędów odkryć i nauczyć się ich możliwości. Aby zdjęcie wyglądało profesjonalnie, musi posiadać kilka niezbędnych elementów, które zebrane w całość przyniosą oczekiwany efekt:

Ostrość – przede wszystkim zdjęcie musi być ostre, warto zainwestować w statyw oraz dokładnie ustawiać ostrość na swoim sprzęcie, bo nawet najciekawsze zdjęcie, jeżeli będzie nieostre, nie zrobi dobrego wrażenia. Jeżeli zdjęcie nie udało się idealnie ostre, można ewentualnie podratować je obróbką w programie, dzięki której można zyskać odrobinę zatraconej ostrości.
Jasność – dobre doświetlenie sprawia, że każde zdjęcie od razu wydaje się lepszej jakości. Jeżeli nie dysponuje się sprzętem profesjonalnym, warto zaopatrzyć się w dodatkową lampę błyskową, ta wbudowana jest niestety niewystarczająca. Dodatkowe odbłyśniki też istotnie pomagają.
Światło dzienne – najbardziej profesjonalny efekt zdjęcia uzyskuje się przy wykorzystaniu naturalnego światła.
Kompozycja – kluczowy podział na dziewięć części kadrowanego obrazu, to gwarancja sukcesu. Umiejscowienie elementu głównego nie w samym środku, a odrobinę z przesunięciem, stwarza wrażenie głębi, obrazu, a efekt widoczny jest doskonały.
Ciekawy dobór tematu – zdjęcie, przedstawiające nudne, typowe przedmioty, niczym nie wyróżniające się, nie przyciągną uwagi, aby zdjęcie wyglądało profesjonalnie, musi przyciągać wzrok ciekawym tematem i dobraną kolorystyką.
Kadrowanie – profesjonalny efekt to zamierzone kadrowanie, które unika przypadkowych elementów na fotografii, tworzy naturalne ramy dla swojego „obrazu” i pilnuje się przed niekontrolowanymi obcięciami elementów zdjęcia.
Tworząc zdjęcie, trzeba pamiętać, aby połączyć wymagania techniczne dobrej fotografii z własnym talentem i idącym wraz z nim niebanalnym spojrzeniem na rzeczywistość.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

trzynaście + 17 =